waarisliza.reismee.nl

Cairns, maar vooral de omgeving ervan

Gisteren was een erg interessante dag. Na afscheid genomen te hebben van mij bff van de laatste dagen, ging ik op tijd richting het treinstation voor mijn eerste reis met Loka. Ik bleek een van slechts twee reizigers te zijn, maar toeval heeft het dat het andere meisje ook een Lisa uit Nederland bleek te zijn! Helaas bleek aan onze gids niet te zijn doorgegeven dat de treinen waren vervangen door bussen (die we misten), waardoor we pas in de middag met een Greyhound bus (waarin ik ruim de tijd had om deze update te tikken) op weg konden naar Magnetic Island.

De afgelopen dagen zat ik dus in Cairns met een hoop Duitsers en Aziaten. En oké, ook een paar Nederlanders. Eerlijk gezegd vond ik de stad zelf niet heel bijzonder op een mooi Lagoon (ter vervanging van het strand, want dat was vooral modder) na. Toch heb ik echt prachtige ervaringen opgedaan, want "hot diggity damn" wat kun je vanaf daar mooie tours doen!

Dinsdag de Tablelands (watervallen) gezien, wat al super mooi was, maar nog vele malen beter werd door onze hilarische gids van Uncle Brian's. De hele dag vloog voorbij met lekker eten, veel verhalen en liedjes en dansjes in de bus. Woensdag ben ik vervolgens gaan snorkelen in het Great Barrier Reef (dat inderdaad al minder kleurrijk aan het worden is) en daarna ook echt gaan scuba diven (wowwowwow, alle zenuwen meer dan waard! Heel gaaf!).

Donderdag op vrijdag heb ik mijn midweek in Cairns afgesloten met een nacht in het oudste regenwoud ter wereld (Daintree forest & Cape Tribulation). Het was net alsof ik "gewoon" in CenterParcs Heijderbos stond, want het voelde veel te onwerkelijk om waar te zijn. 's Nachts maakten de vogels nog meer herrie dan overdag, maar ook de zee (waar we praktisch naast lagen) met krokodillen droeg zeker bij aan dat gevoel.

Al met al dus een prima week gehad rondom Cairns, op naar Magnetic Island!

4 vluchten en heel veel kilometers later

Een heel goede morgen! Met intussen vier vliegreizen achter de rug, wordt het nu toch echt eens tijd voor een update vanaf de andere kant van de wereld. Ik geniet met volle teugen en heb de afgelopen dagen al zoveel moois gezien dat ik waarschijnlijk woorden tekort ga komen, maar ik zal m'n best doen om een samenvatting te geven van de eerste dagen Down Under. (Ik heb trouwens al wel wat foto's op Instagram gezet, maar zal eens proberen of ik er hier misschien ook wat kan uploaden.)

Afgelopen dinsdag begon mijn reis op Schiphol, waar ik me al een heuse toerist waande op dat grote vliegveld, dat acht uur later alweer ontzettend klein leek toen we aankwamen op Dubai (enorm groot en wat een blingbling!). Eenmaal in Singapore na de tweede vlucht konden we gelijk door naar het hotel voor een nacht in een echt bed, een verademing na die korte vliegtuigslaapjes.

Na een toch niet al te lange nachtrust stond de volgende ochtend alweer een dagtrip door de Lion (=Singa) City (=pore) zelf op het programma met de Orchid Garden (wie wist dat orchideeën ook op bomen kunnen groeien?), Little India (dat nog kleiner was dan verwacht), Marina Bay (met mooi uitzicht op het financiële centrum) en China town (need I say more?). Het was nog benauwder dan een Nederlandse zomer, maar absoluut de moeite waard om deze stad te zien. In een notendop: alles is hoog, breed en schoon.

Na vlucht nummer drie, waarvan alles tot aan het ontbijt vlak voor de landing helemaal blurry is doordat we midden in de nacht vlogen, stonden we vrijdagochtend (voor het thuisfront: donderdag- op vrijdagnacht) dan eindelijk in Sydney! Nog zo'n prachtige stad waar we meteen diezelfde dag al flink wat kilometers hebben gemaakt door het Hyde Park en later met een Pub Crawl in de avond. Wat ben ik blij dat ik met deze groep gezellige mensen ben afgereisd :)

Zaterdag hebben we het Opera House en de Harbour Bridge van onze bucketlists kunnen afstrepen na een korte omweg te voet via de Royal Botanic Garden, die de extra kilometers zeker waard was. Op aanraden van een heuse local die we tegenkwamen in het Anzac Memorial, besloten we (=ik en vier reisgenoten van Travel Active) om zondag met de trein en de ferry naar Manly te gaan. Het bleek een super suggestie: niet alleen betaal je op zondag maar $2,50 voor het OV over de gehele dag (!), het strand en de rotsen van Manly waren prachtig! En natuurlijk leverde de ferry terug zo rond 19u ook een fantastisch uitzicht in het donker op het verlichte Opera House en Harbour Bridge. Wat een dag. Een absolute aanrader voor iedereen die naar Sydney gaat.

Helaas moest ik diezelfde avond alweer (voorlopig) afscheid nemen van mijn lieve reisgenootjes, maar met een goede reden: de ochtend daarna zou om 4.15u de wekker gaan om op tijd te zijn voor de vlucht naar Cairns waar mijn reis langs de oostkust echt gaat beginnen. Op het moment van typen zit ik nog in dat vliegtuig en ben ik de minuten aan het aftellen tot de landing. (Opvallendheidje: waar we in Singapore wel tien keer gecontroleerd werden, is me bij deze binnenlandse vlucht niet één keer naar mijn paspoort gevraagd.)

Komende week heb ik in Cairns weer een aantal mooie activiteiten op de planning staan waar ik uiteraard nog verslag van zal doen. Hopelijk gaat het met jullie ook goed ondertussen en dan tot de volgende update!

One month to go!

Hey daar! (G'day! Kia ora!)

Welkom op mijn reisblog "waarisliza"! Zoals de naam al zegt, zal ik jullie hier op de hoogte houden (of dat proberen althans) van waar ik ben (geweest) en wat ik allemaal uitspook tijdens mijn rondreis van vier maanden door Australië en Nieuw-Zeeland. Om daar maar meteen mee te beginnen: het antwoord op de vraag is momenteel nog "in Heijen-city" waar de voorbereidingen voor de reis zo'n beetje op hun eind lopen. Over precies een maand gaat het grote avontuur echter al beginnen, dus met dit eerste echte blog (want die hieronder is een standaardbericht) mag ik geoorloofd beginnen af te tellen, hoera!

Hieronder alvast een globale planning om lekker op te scheppen (#sorrynotsorry) met mooie plannetjes aan de andere kant van de wereld

• 5 t/m 10 september:
    Vertrek vanaf Schiphol (via korte overstap in Dubai en iets langere in Singapore) naar Sydney.
  • 11 september t/m 5 november: AUSTRALIË!
    Eerst met het vliegtuig naar Cairns, vanaf daar met de bus (eerst Loka, dan Greyhound) de oostkust omlaag tot aan Melbourne (om met het mooie weer mee naar beneden te kunnen reizen) en afsluiten met een weekje Tasmanië.
  • 6 november t/m 30 december: NIEUW-ZEELAND!
    Na aankomst in Auckland eerst op en neer naar het noorden (Cape Reinga) en daarna de busreis (met Stray) vervolgen vanaf het noordereiland naar het zuidereiland. Op 30 december vlieg ik vanaf Christchurch terug naar Sydney.
  • 30 december t/m 3 januari: NYE IN SYDNEY!
    Voor een supervette afsluiting en na een dagje bijkomen vlieg ik op 2 januari weer huiswaarts.

Zoals gezegd, zal ik dus proberen om hier zo nu en dan updates te plaatsen, maar om niet iedereen vol te spammen zal ik deze waarschijnlijk niet allemaal gaan delen via Facebook. Wil je toch een melding krijgen, dan kun je je aanmelden voor de mailinglijst (in de rechterkolom). Verder ben ik minstens zo benieuwd hoe het met jullie gaat, dus laat vooral een reactie achter, of stuur me gewoon een berichtje via Facebook/Whatsapp (want mijn Nederlandse nummer is ook Down Under gewoon bereikbaar, zeker bij wifi haha).

Liefs, Liza

(Tot ziens! Hooroo! Cheerio!)

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!