waarisliza.reismee.nl

Cairns, maar vooral de omgeving ervan

Gisteren was een erg interessante dag. Na afscheid genomen te hebben van mij bff van de laatste dagen, ging ik op tijd richting het treinstation voor mijn eerste reis met Loka. Ik bleek een van slechts twee reizigers te zijn, maar toeval heeft het dat het andere meisje ook een Lisa uit Nederland bleek te zijn! Helaas bleek aan onze gids niet te zijn doorgegeven dat de treinen waren vervangen door bussen (die we misten), waardoor we pas in de middag met een Greyhound bus (waarin ik ruim de tijd had om deze update te tikken) op weg konden naar Magnetic Island.

De afgelopen dagen zat ik dus in Cairns met een hoop Duitsers en Aziaten. En oké, ook een paar Nederlanders. Eerlijk gezegd vond ik de stad zelf niet heel bijzonder op een mooi Lagoon (ter vervanging van het strand, want dat was vooral modder) na. Toch heb ik echt prachtige ervaringen opgedaan, want "hot diggity damn" wat kun je vanaf daar mooie tours doen!

Dinsdag de Tablelands (watervallen) gezien, wat al super mooi was, maar nog vele malen beter werd door onze hilarische gids van Uncle Brian's. De hele dag vloog voorbij met lekker eten, veel verhalen en liedjes en dansjes in de bus. Woensdag ben ik vervolgens gaan snorkelen in het Great Barrier Reef (dat inderdaad al minder kleurrijk aan het worden is) en daarna ook echt gaan scuba diven (wowwowwow, alle zenuwen meer dan waard! Heel gaaf!).

Donderdag op vrijdag heb ik mijn midweek in Cairns afgesloten met een nacht in het oudste regenwoud ter wereld (Daintree forest & Cape Tribulation). Het was net alsof ik "gewoon" in CenterParcs Heijderbos stond, want het voelde veel te onwerkelijk om waar te zijn. 's Nachts maakten de vogels nog meer herrie dan overdag, maar ook de zee (waar we praktisch naast lagen) met krokodillen droeg zeker bij aan dat gevoel.

Al met al dus een prima week gehad rondom Cairns, op naar Magnetic Island!

Reacties

Reacties

Marion

Hoi Liza, Voor ons een geluk dat de gids jou niet goed geïnformeerd heeft over de busreis i.p.v. de trein. Hierdoor had je even tijd om ons je verhaal te doen. Wat gaaf dat je bent gaan scuba diven zeg. Dat dit spannend is snap ik heel goed. Gaaf dat je dit gedaan hebt. En daarna nog een nacht slapen in het oudste regenwoud ter wereld. Zo te lezen is van slapen weinig gekomen zeker als je weet dat krokkodillen een "kamer" naast je liggen. Weer een bijzonder ervaring. Fijn om te lezen dat jij het naar je zin hebt en veel meemaakt. Met spanning wachten wij weer op je volgende verhaal. Heel veel reisplezier en tot het volgende verhaal. Lieve groetjes van ons.

Carin Feron

Supermooie ervaringen Liza. Ooit waren we, voor maar heel kort, in Australië. Een prachtig land met vriendelijke mensen die een diepe indruk op ons achtergelaten hebben. Geniet van alle mooie avonturen. Die beleef je genoeg zo te lezen. ?

Dorine

Tjeetje wat maak jij veel mee in korte tijd. Wat een mooi avontuur . Geniet er vooral van!
Vanuit Nederland is er namelijk niet veel nieuws te melden, behalve dan dat we vandaag wel een zonnige dag hebben :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active