waarisliza.reismee.nl

4 vluchten en heel veel kilometers later

Een heel goede morgen! Met intussen vier vliegreizen achter de rug, wordt het nu toch echt eens tijd voor een update vanaf de andere kant van de wereld. Ik geniet met volle teugen en heb de afgelopen dagen al zoveel moois gezien dat ik waarschijnlijk woorden tekort ga komen, maar ik zal m'n best doen om een samenvatting te geven van de eerste dagen Down Under. (Ik heb trouwens al wel wat foto's op Instagram gezet, maar zal eens proberen of ik er hier misschien ook wat kan uploaden.)

Afgelopen dinsdag begon mijn reis op Schiphol, waar ik me al een heuse toerist waande op dat grote vliegveld, dat acht uur later alweer ontzettend klein leek toen we aankwamen op Dubai (enorm groot en wat een blingbling!). Eenmaal in Singapore na de tweede vlucht konden we gelijk door naar het hotel voor een nacht in een echt bed, een verademing na die korte vliegtuigslaapjes.

Na een toch niet al te lange nachtrust stond de volgende ochtend alweer een dagtrip door de Lion (=Singa) City (=pore) zelf op het programma met de Orchid Garden (wie wist dat orchideeën ook op bomen kunnen groeien?), Little India (dat nog kleiner was dan verwacht), Marina Bay (met mooi uitzicht op het financiële centrum) en China town (need I say more?). Het was nog benauwder dan een Nederlandse zomer, maar absoluut de moeite waard om deze stad te zien. In een notendop: alles is hoog, breed en schoon.

Na vlucht nummer drie, waarvan alles tot aan het ontbijt vlak voor de landing helemaal blurry is doordat we midden in de nacht vlogen, stonden we vrijdagochtend (voor het thuisfront: donderdag- op vrijdagnacht) dan eindelijk in Sydney! Nog zo'n prachtige stad waar we meteen diezelfde dag al flink wat kilometers hebben gemaakt door het Hyde Park en later met een Pub Crawl in de avond. Wat ben ik blij dat ik met deze groep gezellige mensen ben afgereisd :)

Zaterdag hebben we het Opera House en de Harbour Bridge van onze bucketlists kunnen afstrepen na een korte omweg te voet via de Royal Botanic Garden, die de extra kilometers zeker waard was. Op aanraden van een heuse local die we tegenkwamen in het Anzac Memorial, besloten we (=ik en vier reisgenoten van Travel Active) om zondag met de trein en de ferry naar Manly te gaan. Het bleek een super suggestie: niet alleen betaal je op zondag maar $2,50 voor het OV over de gehele dag (!), het strand en de rotsen van Manly waren prachtig! En natuurlijk leverde de ferry terug zo rond 19u ook een fantastisch uitzicht in het donker op het verlichte Opera House en Harbour Bridge. Wat een dag. Een absolute aanrader voor iedereen die naar Sydney gaat.

Helaas moest ik diezelfde avond alweer (voorlopig) afscheid nemen van mijn lieve reisgenootjes, maar met een goede reden: de ochtend daarna zou om 4.15u de wekker gaan om op tijd te zijn voor de vlucht naar Cairns waar mijn reis langs de oostkust echt gaat beginnen. Op het moment van typen zit ik nog in dat vliegtuig en ben ik de minuten aan het aftellen tot de landing. (Opvallendheidje: waar we in Singapore wel tien keer gecontroleerd werden, is me bij deze binnenlandse vlucht niet één keer naar mijn paspoort gevraagd.)

Komende week heb ik in Cairns weer een aantal mooie activiteiten op de planning staan waar ik uiteraard nog verslag van zal doen. Hopelijk gaat het met jullie ook goed ondertussen en dan tot de volgende update!

Reacties

Reacties

Yolande

Wat leuk om te lezen, dat je dit eerste stuk van je reis, je bij de tussenstops, al zo genoten hebt!
Ook heb ik je leuke en mooie foto's al bewonderd.
Groetjes uit een vandaag regenachtig Oijen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active