waarisliza.reismee.nl

Overal zand

Allereerst iedereen ontzettend bedankt voor alle lieve reacties en berichtjes! Ik vind het heel leuk om dingen uit Nederland te horen, dus misschien moeten jullie ook maar beginnen te bloggen voor mij :P Als ik de afgelopen week zo kort mogelijk voor jullie zou moeten samenvatten, dan zou ik alleen maar vertellen dat ik de hele tijd overal zand had zitten, maar dat het me absoluut niets kon schelen (wie had dat gedacht). Voor de uitgebreidere versie zal ik hieronder uitleggen waarom.

De "ellende" begon allereerst in Emu Park (dat een plaats is en geen nationaal park zoals de naam wellicht zou doen vermoeden), waar we een flinke tocht moesten afleggen vanaf het hostel naar het centrum van de stad over een strand. Op sommige stukken donker zand was het zelfs zo heet dat mijn voeten aan de onderkant bruin leken te bakken, maar dat terzijde. Na een dagje daar gingen we met onze Loka-gids op een dagtrip naar Great Keppel Island. Zelfs in het hoogseizoen bleek het daar behoorlijk rustig te zijn: de eerste uren hadden we aan Monkey Beach een privéstrand en naarmate de dag vorderde kwamen daar hooguit twintig mensen bij. Onbegrijpelijk, want we hebben er heerlijk kunnen snorkelen en gezwommen met schildpadden! Onze gids bleek nu van grote waarde te zijn door zelf vis te vangen en te smoken met bruine suiker (nomnomnom) en ons te leren hoe we een kokosnoot open moeten maken (kokosmelk!). Ik had zand in mijn duikbril en flippers, over mijn handdoek, in de blaar onder mijn voet, tussen de vis en in al mijn kleren, maar het was een heerlijk relaxte dag die we goed afsloten met een echt Ozzie BBQ.

Een dag later vertrokken we richting Rainbow Beach waar we met de volgende gids belandden op Carlo Sand Blow voor de zonsondergang. Uiteraard zaten mijn schoenen daarna vol met zand van die enorme zandhoop, maar ik durf wel te zeggen dat die zonsondergang daar een van mijn absoluut favoriete uitzichten ooit is. Na een ochtend op het strand, waar het zo hard waaide dat het net een zandstorm leek (waardoor mijn kajak helaas werd afgelast, maar better safe than sorry), begonnen 's avonds de voorbereidingen voor Fraser Island alweer.

Voor degenen die het niet kennen: Fraser Island is een zandeiland van behoorlijk formaat. Samen met zo'n dertig andere mensen hebben we daar drie dagen lang met een 4WD overheen mogen hobbelen. Hoewel het stuur op rechts wennen was, waren de hobbels en sporen in het zand eigenlijk nog veel lastiger, maar zelfs dat wende na een tijdje (waardoor ook ondergetekende uiteindelijk rustig aan het stuur zat). Het werden een aantal heerlijke dagen met prachtige locaties, gezellige nieuwe mensen, mooie en hobbelige ritten en dus heel, heel, heel veel zand. Ik ben zelfs van een zandberg afgerold en hoewel ik het nog steeds uit mijn oren kan halen, had ik dat zeker niet willen missen. Opnieuw een tour die ik maar moeilijk in woorden kan beschrijven, maar die ook weer een geweldige ervaring was.

Wie benieuwd is naar foto's: check vooral mijn Instagram of stuur even een appje, dat werkt handiger dan ze hier te delen. De komende tijd zit ik eerst in Noosa, Brisbane en Gold Coast, waar ik waarschijnlijk overal wat mensen van de afgelopen tours ga bezoeken (jaja, ook hier werkt Liza aan een sociaal leven). Maar uiteraard zal ik jullie niet vergeten ;) Tot de volgende blog/app/Skype/foto/etc.!

Reacties

Reacties

Marion

Geweldig Liza, wat maak jij veel mee zeg. Het is telkens weer een genot om jou verhaal te lezen. Wat leuk dat je zo veel mensen ontmoet waarmee jij elders weer afspreekt of weer treft.
Ik verheug me weer op je volgende update. Veel reisplezier.

Tante Daan

Heerlijk zo je reisverslag te lezen!
we hebben hier buikgriep dus we houden het voor nu effe kort.
Maar heel fijn dat je het goed maakt daar, en allerlei dingen meemaakt en sociale contacten
weer opdoet. liefs Tante Daan en Ome Henk

Fabienne

Tussen alle stage en voorbereidingen voor In de ban raak ik stiekem toch wat achter op je blog.
Nu eindelijk even de tijd gevonden en man man man... Wat klinkt het toch prachtig en hemels!
Geniet de komende weken van je nieuwe vrienden en verdere ervaringen!
Ik kijk weer uit naar je volgende blog ^_^

xoxo Fa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active