waarisliza.reismee.nl

Sprakeloos op Magnetic Island en Whitsundays

Vorige week zaterdagavond kwam ik na wat omwegen dan eindelijk aan op Magnetic Island, waar ik met mijn nieuwe reisgenote direct een activiteit plande voor de volgende ochtend: ontbijt met koala's! En ja, uiteraard heb ik zo'n pluizig dotje goed geknuffeld (en ook met een paar iets minder pluizige dotjes, als in: een slang, draakje en grote hagedis). Met vervolgens mijn eerste echt vrije, nog volledig ongeplande dagen sinds ik in Australië ben aangekomen, braken er ineens wat ziektekiemen door, maar gelukkig had ik die met wat vitamientjes snel onder controle (ja mam, ik eet gezond en genoeg hier).

Samen met Lisa heb ik Magnetic Island eens beter verkend. Het bleek in ieder geval een heel stuk groter dan Texel, met een aantal prachtige baaien, waardoor de klimtochten om bij zo'n baai te kunnen komen iedere keer weer snel waren vergeten. Na twee nachtjes vertrok Lisa alvast richting Whitsundays, wat mij de ochtend daarna (want tussen alle heerlijk zonnige dagen heeft het op dinsdag zelf de hele dag gemiezerd) de gelegenheid gaf om de Forts Walk te lopen. Die bleek met recht de bekendste tocht van het eiland te zijn. Het kostte opnieuw enige moeite, maar met twee wilde koala's onderweg en de beste uitzichten van mijn hele periode daar, was ik heel blij met mijn workout zo vroeg op de dag.

Woensdagmiddag begon de reis naar Airlie Beach vanaf waar ik op donderdag zou beginnen aan de Whitsundays zeiltocht met de New Horizon (

Pas nu ik zelf terug ben, begrijp ik volledig hoe dat komt. Wow. Wat een fantastische dagen heb ik achter de rug. Het is moeilijk om alles echt in woorden te vatten, maar voor wie voor de grap eens googlet op Whitsundays of Whitehaven Beach: het is zeker geen Photoshop. Ik heb me nog nooit zo comfortabel gevoeld terwijl ik door zand liep, maar dat mag ook wel met het fijnste zand ter wereld. Ik heb heerlijk gezwommen, gesnorkeld, prachtige stranden gezien, een walvis, dolfijnen en een enorme schildpad gespot en vooral zo ontzettend veel plezier gehad met een stuk of 30 gezellige mensen. Ik durf gerust te zeggen dat dit wel mijn favoriete trip is tot nu toe! (Zelfs nu, een dag na terugkomst, kan ik alleen maar zeggen: wow). Van zeilen is helaas niet heel veel gekomen omdat er niet zoveel wind stond, maar zelfs mijn slaapplek direct naast de rammelende motor kon absoluut niet voorkomen dat ik alleen maar heb genoten van vertrek tot terugkomst. (Hoewel douchen met shampoo na drie dagen wel heel erg lekker was haha.)

Op dit moment ben ik nog in Airlie Beach, met Lisa reis ik vanavond verder naar Emu park (in de buurt van Rockhampton). Tot die tijd ga ik hier nog lekker nagenieten in het zonnetje bij de Lagoon, samen met een aantal Duitse (onze buren zitten overal!) en Spaanse vrienden van de afgelopen paar dagen. En omdat ze voor Nederland de komende week ook prima temperaturen hebben voorspeld, durf ik dat wel te zeggen ;) Geniet ervan en cheers uit Ozzie!

(P.S. om jullie gerust/teleur te stellen: nee, ik heb niet stiekem een koala in mijn backpack gestopt)